2011. június 2., csütörtök

Hűtőben kelt

Nincs is jobb annál, mint amikor a reggelihez frissen sült, illatozó kenyeret tudunk az asztalra tenni. Ez a kenyér hűtőben kelt éjjel - valójában valamikor este kilenc után dagasztottam be hirtelen felindulásból -, és reggel formáztam, illetve sütöttem ki.
A hűtőben kelesztés hatására a kenyérfélék csodálatosan puhák és omlósak lesznek, illetve az is emellett a módszer mellett szól, hogy így reggel különösebb erőfeszítés nélkül tehetjük az asztalra a friss péksüteményt. Este mindössze öt percet kell rászánni a bedagasztásra, majd jól le kell takarni a tálat - legjobb folpackkal - és éjjelre betenni a hűtőbe. Reggel csak meg kell formáznunk a tésztát olyanra, amilyenre szeretnénk - legyen az kenyér, kifli, zsömle vagy bármi más - és már tehetjük is a sütőbe. Mire a család eljut a reggelihez, már el is készül a finom kenyér. Ilyen friss, házi kenyérrel pedig csak jól indulhat a nap. :)
Ehhez a kenyérhez most 40 dkg lisztből dagasztottam tésztát egy élesztő, 2 tk cukor, 2 tk só, 2 ek olaj és langyos víz felhasználásával. Imádom, hogy ez az egész ennyire egyszerű. A család pedig a friss kenyeret imádja. :)

1 megjegyzés:

  1. Mult hetvegen megsutottem es nagyon-nagyon jo lett! Masnap is finom puha. Ezentul mindig ezt sutom. Nagyon koszi! Sok puszi: Kata

    u.i Mit kell csinalni ahhoz, hogy ne kelljen blogot letrehoznom a kommenteleshez? Vagy en vagyok a bena mar megint?

    VálaszTörlés