2011. június 30., csütörtök

Brokkolis quiche

Tápláló, finom és brokkolis. Nekem ennél nem is kell több. Ja, mégis, egyszerű.
A tésztához gyúrjunk össze 20 dkg lisztet, csipetnyi sót, 10 dkg margarint és egy tojás sárgáját. Ha nem áll össze, egy kis tejfölt tehetünk a tésztába. Kör tortaformába vagy akár a kedvenc tepsinkbe nyújtsuk ki a tésztát úgy, hogy legyen egy kis pereme. Ha a margarin túl lágy, a nyújtás előtt kicsit tegyük a hűtőbe a tésztát. Én egy 28 cm-es tortaformát használtam, kb annyira elég a tészta. A töltés előtt a tésztának majdnem teljesen meg kell sülni, ezért azt rögtön be is tehetjük a sütőbe. A brokkolit daraboljuk fel és kicsit sózott víz felett pároljuk meg - ha nincs párolónk, használjunk egy szűrőt, amit a lábasban lévő forró víz felé teszünk és abba tegyük a brokkolit. A pároláshoz elég egy kevés víz, így gyorsabban fel is forr. Mindenképp használjunk fedőt a pároláshoz, hogy meglegyen a kellő eredmény. A brokkoli állapotát villával ellenőrizzük - ízlés szerinti puhaságúra pároljuk meg. Közben egy tálba üssünk fel két egész tojást, tegyük bele a tésztából kimaradt fehérjét, egy kis vagy fél nagy pohár tejfölt egy kis sót és egy csokor apróra vágott petrezselyemzöldet. reszeljünk bele sajtot és keverjük össze. A megpárolt brokkolit szintén keverjük a tojásos masszába, majd, ha a tészta majdnem teljen megsült, osszuk el rajta egyenletesen. a tetejére még reszeljünk sajtot. Lassú tűzön sütve készítsük el, hogy a tojás szépen átsüljön - a brokkolitól előfordulhat, hogy kicsit nedves lesz a végén a töltelék, ettől ne ijedjünk meg, a tojás nagyon hamar átsül. Szeletekre vágva tálaljuk.
Én két szeletet bírtam megenni belőle, annyitól tele is lettem, mivel nagyon tápláló. Csak ajánlani tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése