2011. július 5., kedd

Meggyfagyi

Ha végre jó meleg lenne, akkor lehetne igazán értékelni ezt a receptet, de nálunk azért így is elég nagy sikert aratott.
A fagyikkal több baj is van. Fagylaltgép kell hozzá, meg tejszín. Nos, nekem nincs fagyigépem nincs, de ez nem szokott zavarni. Tejszínt pedig azért nem használtam ehhez a fagyihoz, mert nem szeretem, ha egy gyümölcsfagyinak zsíros érzete van. Így elég rá a tejszínhab. Persze, aki szereti, tegyen bele tejszínt nyugodtan, attól krémesebb lesz.
Ez a fagyi aztán végképp az egyik legegyszerűbb kompozícióm. Kimagoztam hozzá egy doboz meggyet - anya nagy leveses ételhordóba tette nekem. Nem tudom súlyra mennyi lehetett, de térfogatra kimagozva kb 2 liternyi volt- a turmixban. Miután leturmixoltam, hozzátettem egy nagy pohár natúr joghurtot és 10 púpozott evőkanál kristálycukrot. Ezeket belekevertem és így valamivel több, mint 2 liternyi fagyim lett. Ezt utána betettem a fagyasztóba, néha kivettem megkeverni, majd kelyhekben tálaltam. Attól sem kell megijedni, ha ez kicsit fagyos fagyi lesz és nem lehet szép gombócokat csinálni belőle, ugyanis ez nem igaz. Én sem gombócolóval kezdtem az adagolást, hanem evőkanállal felkapartam a tetejét a fagyinak. Aztán a gombócadagolót meleg vízbe mártottam, és mikor átmelegedett, a fagyiforgácsba belekanalaztam és így kicsit megolvadva szép gombócokat kaptam.
Szerintem másféle gyümölccsel is érdemes kipróbálni. Ha épp lesz gyümölcsöm, ki is fogom. :)

Szerk.: Megmértem, magozatlanul körülbelül egy kiló meggyet tettem bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése