2011. április 22., péntek

Boldog névnapot nekem

Azért úgy gondolom, hogy a Föld még mindig fontosabb, mint én, ezért róla is megemlékezem ma, de legalább is kis önzőség csak férjen bele a napba.
Ez a torta még a múlt hétvégén készült, amikor anyáéknál voltunk. Nem pont ilyet akartam, de megláttam az ihletet adó sütit egy újságban és nem tudtam ellenállni.
A tortaalap egy egyszerű kakaós piskóta 6 tojásból (6 tojás, 30 dkg liszt, 30 dkg cukor, 1 sütőpor, 3 ek kakaópor, kis víz), a krém pedig egy túrós-meggyes kreálmány. 50 dkg túróhoz 3 adag tejszínhabot (6dl tejszínből vagy 3 habporból készült hab) egy üveg magozott (cukros) meggybefőttet és 2 zselatin fixet használtunk. Csak össze kell keverni - a túrót célszerű szűrőn átnyomni, hogy krémesebb legyen. Ha friss gyümölcsből készítjük, kell hozzá 10 dkg cukor, de a befőttel anélkül is elég édes volt.
A kihűlt piskótát három lapba vágtam és betöltöttem a krémmel. A tetejére porcukor és kakaópor került - most nem vittem túlzásba a díszítést, de az íze kárpótolt érte.
Töménynek tűnik így ránézésre, de meglepően könnyű, mivel egy gramm vaj sincs benne. Kellemes tavaszias torta. Szerintem jó választás. (De azért a diósat is megsütöm majd.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése