2011. április 4., hétfő

Rántott pontypatkó rizzsel

Ferike múlt heti betegeskedése sajnos visszavetette az internetezési lehetőségeimet, de majd igyekszem pótolni - lehetőleg minél dekoratívabb és ínycsiklandozóbb receptekkel.
Ez a halas fogás hirtelen felindulásból készült, túl sok erőfeszítésembe nem is került az elkészítése. A pontypatkókat előzetesen sóztam, borsoztam és bepácoltam fokhagymás citromlébe, majd egyszerűen kirántottam.
Köretként most egy klasszikus - általam ritkán használt - párolt rizst választottam, amit egy egyszerű műanyag tálka segítségével tornyoztam fel ilyen dekoratívra. A rizshalmok elkészítésénél két dolgot érdemes figyelembe venni. Lehetőleg egy halom legyen és az kerüljön először a tálra. Ennek az az oka, hogy a legegyszerűbb módszer az, ha a formába beletett rizs tetejére borítjuk a tányért és aztán együtt megfordítjuk őket - így nem pereg szét a rizs. Tetszőleges műanyag -esetleg üveg - formával dolgozhatunk - akár egy joghurtos vagy tejfölös pohár is megteszi -, de ha éppen semmi ilyesmi nincs kéznél akkor egy pogácsaszaggatóval is elkészíthetjük a rizshalmokat - nyilván, ilyenkor nem forgatjuk a tányért.
Mivel én nem vagyok oda a párolt rizs szárazságáért, a köret mellé még készítettem egy kis szósz is, ami ellensúlyozza a hal és a rizs hiányosságait. Ez a szósz most egyszerűen egy kis tejföl volt, amit megsóztam és friss metélőhagymát daraboltam bele. Így lett végül teljes és kiadós a képen látható fogás. Mindenképpen csak ajánlani tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése