2011. április 21., csütörtök

Francia vacsora - quiche

Jellemző a franciákra, hogy egy hárombetűs szót hat betűvel írnak le. A fogás neve kiejtve kis. És az elkészítése is csak egy kis erőfeszítésbe kerül, sőt, még olcsó is.
Az eredeti recept nem tudom, hogy hangzik, én ezt is egy változatból alakítottam át a saját lehetőségeimhez mérten - nem volt itthon ugyanis sonka, amit az eredeti recept írt, így kolbászt tettem bele, az íze azonban így is fantasztikus lett, bár legközelebb talán kicsit több tejfölt fogok tenni bele.
A tésztához 20 dkg lisztből, 10 dkg vajból (én margarint használtam, bár ez a franciák szerint szentségtörés), csipet sóval és egy tojás sárgájával gyúrjunk tésztát. Pihentessük hűtőben legalább 20 percet, nyújtsuk el és béleljünk ki vele egy 28 cm-es tortaformát (lehetőleg lecsatolható oldalú legyen és a tészta pereme 2,5-3 cm legyen). A tésztát 200 fokos sütőben süssük majdnem készre (5-8 perc), majd tegyük bele a tölteléket, amit 2 egész tojásból, a maradék egy tojásfehérjéből, 2 dl tejszínből (én tejfölt használtam és úgy is jó, csak maximum egy kis tejjel érdemes hígítani) egy marék snidlinghagymából és egy jó adag apróra vágott kolbászból készítünk - csak össze kell keverni. A töltelék tetejére reszeljünk sajtot és tegyük vissza a sütőbe. A tojásos töltelék tökéletes állagúra sül, mire a sajt megpirul a tetején.
Szerintem kihagyhatatlan és a végtelenségig variálható fogás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése