2011. május 9., hétfő

Gombás szelet

Jozsó gombás húst óhajtott vinni ebédre. Persze ez este hatkor jutott eszébe, ami eleve nem túl szerencsés időpont, az meg csak tetézte a dolgot, hogy nem volt itthon gomba. Nem baj, a séta jót tesz alapon elmászott a tescoba és már fél nyolckor volt is gombám a fogáshoz.
A gomba persze mindenképp gyorsan elkészül, de a hús már egészen más tészta - valójában nem is tészta. Viszont a gyors hús elkészítésére van egy jó, önállóan is használható receptem, amit még anya mutatott, ez pedig a hirtelensült. 
Szeleteljük vékonyra a húst, klopfoljuk meg egy kicsit (vagy nagyon, ha úgy szeretjük), sózzuk, borsozzuk és kevés zsírban néhány perc alatt süssük készre. Ez tényleg nem túl bonyolult fogás - végső megoldásnak megteszi, viszont magában csak frissen az igazi. És itt jön a képbe a gomba. Úgy döntöttem, a hús frissen tartásához tejfölös gombát fogok bevetni. Miután kiszedtem a serpenyőből a húst, a maradék zsíron megfuttattam egy fej apróra vágott hagymát, beletettem a felszeletelt gombát, sóztam, meghintettem borsikafűvel (a bors is jó) és megpaprikáztam. Amikor a gomba kicsit összeesett, tettem rá tejfölt - a kívánt szaftmennyiséghez kell igazítani az adagolást, megszórtam aprózott petrezselyemlevéllel - a friss az igazi, de használhatunk szárítottat is - és beleforgattam a hússzeleteket.
Az egész fogás elkészítésére mindössze 15-20 percet szántam. Köretnek készíthetünk hozzá rizst, de ehetjük egyszerűen kenyérfélével - Jozsó graham bucit vitt hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése