2011. május 9., hétfő

Kakaós csiga muffinsütőben

Ez a nem mindennapi kakaós csiga muffinsütőben készült. Nem a szokásos kakaós töltelék készült bele, hanem egyszerűen a tészta fele kakaós, így hozzuk ki a csigákat - akár rúdban kisütve is készíthetjük és szeletelve tálalhatjuk.
A csiga alapja egyszerű kelt tészta. Össze lehetne állítani egyben is és az egyik feléhez később kakaót keverni -  próbáltam már -, de akkor nem lesz egynemű a kakaós tészta. Inkább szánjunk rá 2-3 perccel többet és gyúrjuk össze külön-külön.
Mindkét adag tésztához 20-20 dkg liszt, fél csomag élesztő, 2 evőkanál cukor, csipetnyi só, 2,5 dkg olvasztott margarin és kb. 125 ml langyos tej kell. A kakaós tésztába szükséges még 2 evőkanál kakaó is, ami miatt valószínűleg egy kicsit több tejet vesz fel, mint a fehér. Én kb 2,5 dl tejet langyosítottam meg és azt osztottam el úgy, hogy mindkét tészta kellemes állagú legyen - a jó tészta kelesztés előtt kényelmesen leválik az ember kezéről, puha, ruganyos, de (kevés kivételtől eltekintve) nem ragadós; kelesztés után lágy, levegős és kissé ragad, de könnyen formázható.
A két tésztát külön tálban letakarva kelesszük duplájára, majd nyújtsuk ki őket és egymásra rakva vágjunk belőlük csíkokat (én egy 12 db-os muffinsütőt használtam, ezért 12 csíkot vágtam). A csíkokat tekerjük fel és helyezzük őket a muffinformákba, majd süssük először 120 fokon kb 20-25 percig (ekkorra átsül), aztán 180 fokon még 5-6 percig (ilyenkor válik szép barnává a külseje). Ha szép fényes külsőt szeretnénk, a csigákat a sütő hőfokának felemelése előtt kenjünk meg cukros vízzel.
Ez a kakaós csiga egyszerű, omlós és tökéletes akár tízóraira vagy uzsonnára is, de természetesen tökéletes kiegészítője a kedvenc kávénknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése