2011. május 2., hétfő

Pav

Azt hiszem, talán a lekvár nélküli minibukta lenne a megfelelő elnevezés erre az indiai ihletésű süteményre. Nem is tudom, hogy valaha készítettem-e már ennyire omlós kelt tésztát, mint ez - ami egyébként nem is meglepő, hiszen ipari mennyiségű margarint kell beletenni és elég ragadós is volt a tészta kelesztés előtt.
Mivel meglévő recept alapján dolgoztam, ebben az esetben még a folyadékok mennyiségét is pontosan betartottam, hiszen nem tudtam, milyen állagú tésztát kell kapnom. be kell vallanom, meg is ijedtem kicsit az eredménytől, annyira ragadt. 
Tehát 400 g liszt, 1 élesztő, 0,5 dl víz, 2,5 dl tej - vagy 2dl tej és 1 tojás (én így készítettem) -, 10 dkg vaj vagy margarin, 2 ek cukor és 1 tk só felhasználásával dagasszunk lágy tésztát, majd kelesszük a duplájára. A kelesztés után formáljunk a tésztából kis gömböket. Eredetileg ki kellett volna nyújtani és feldarabolni, de nem mertem megkockáztatni, hogy leragad a táblára, úgyhogy egyszerűen egy evőkanál segítségével darabokat szaggattam belőle és kicsit lisztezett kézzel megformáltam őket. A gömböket egy tepsiben helyezzük egymás mellé - ne érjenek össze, de kb úgy igazítsuk őket, hogy össze kell kelniük. Ha a tésztát kiszaggattuk, takarjuk le a tepsit egy kendővel és kelesszük még egy kicsit a gombócokat, majd, ha már összenőttek, süssük ki őket. A szép fényes tető eléréséhez én 2 ek cukor és 2 ek víz keverékével kentem meg a pavokat a kiszedés előtt 2-3 perccel.
Ez az adag egy közepes tepsiben fért el, és a család az egészet megette uzsonnára - még Vica is szépen bemajszolt 3-4 darabot. Szóval, azt kell mondanom, hogy ez a próbálkozás teljes siker volt. Kénytelen leszek gyakran készíteni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése