2011. május 9., hétfő

Wokban sült csípős hús

Ma rádöbbentem, hogy mióta itt lakunk - azaz majdnem három éve - elő sem vettem a wokot a szekrényből. Ez elég nagy szégyen, főleg, ha belegondolok, mennyire szeretem használni. Most viszont pótoltam a dolgot és alkottam is egy tökéletes, keleties, mégis itthoni alapanyagokból egy finom vacsorának valót.
Éppen volt a hűtőben egy darab - olyan másfél öklömnyi - hús, ehhez elővettem két kis fej hagymát, egy jó nagy sárgarépát, egy marék csiperkegombát, két gerezd fokhagymát és egy adag csípős csalamádét - kifejezetten csípőset akartam főzni annak örömére, hogy a gyerekeknek van vacsorára kaja, én meg már régen megennék valami csípőset.
Minden hozzávalót felcsíkoztam jó vékonyra, a hagymát félfőre vágtam (kettévágjuk, majd félköröket vágunk belőle). A hagymát és a fokhagymát minimális zsírra dobtam a forró wokba. Amikor a hagymák megpirultak, rátettem a húst és előpirítottam. Mielőtt leégett volna, felöntöttem egy kis vízzel, sóztam, borsoztam és rátettem a sárgarépát. Amikor a víz lefőtt, hozzáadtam a gombát és a csalamádét, amivel még kb 2 percig pároltam, és máris kész volt a tökéletes csípős fogás. Tálalható natúr párolt rizzsel, de akár önmagában is fogyaszthatjuk.
Időráfordítás: előkészítés 15-20 perc, főzés: 8-10 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése