2011. március 10., csütörtök

Brassói, ahogy én szeretem

Ahány ház, annyiféle brassói - azt hiszem egyszer Serényi Zsolt mondott valami hasonlót, és úgy tűnik, igaza van. Erre a receptre anya régi üzemi szakácskönyvében találtam rá évekkel ezelőtt - hogy miért van neki üzemi szakácskönyve, azt máig nem tudom. Viszont az tény, hogy eddig még senkinél nem láttam, hogy így készítenék a brassóit - én viszont így szeretem, úgyhogy most közkinccsé teszem a receptet.
Brassói aprópecsenye: kockára vágott füstölt szalonnát süssünk ki, majd a zsírjában pirítsunk meg egy fej hagymát (ha a zsír kevés, pótoljuk). Ha a hagyma üvegesre pirult, tegyük bele a vékony csíkokra vágott sertéshúst, pirítsuk meg, sózzuk, borsozzuk, paprikázzuk, majd öntsük fel paradicsomlével és tegyünk bele néhány gerezd fokhagymát. Ezután pároljuk készre a húst - ha a leve lefő, öntsük fel -, majd engedjük a szaftját pörkölt sűrűségűre visszafőni. 
Kockára vágott sült krumplival tálaljuk.
Mennyiségeket azért nem írtam, mert még sosem készítettem ezt az ételt méréssel, az eredeti recept pedig 100 főre szól és valahogy úgy kezdődik, hogy 10 kiló szalonna, 5 kiló hagyma..., de ha valaki készített már pörköltet, az tudja, miből mennyit kell belerakni. Amúgy pedig, kóstolgatni kell és ízlés szerint fűszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése