2011. március 21., hétfő

Krémes

Tudom, régen írtam, de mivel az elmélet és a gyakorlat ritkán azonos, nem volt lehetőségem rá. Viszont eltöltöttem egy tartalmas hetet Semjénben és megújulva, nagy lendülettel vetem magam ismét az életbe.
Most pedig egy klasszikus kedvencet mutatok be, amitől egyáltalán nem kell megijedni, sőt mindenkinek ajánlom, hogy készítse el otthon. Ez a sütemény itt a krémes.


A krémes tésztája egyszerű leveles tészta, aminek a receptjét már megosztottam ezen a blogon. A krémjéhez pedig csupán tojásfehérje, vaníliapuding, víz és némi idő fog kelleni.
Két tálca krémeshez szól az eredeti recept - ez egy adag leveles tésztát jelent, amit 4 lapban sütünk ki. Én valójában csak 8 db krémest készítettem, ami szerintem 3 főre - Vica még nem sütizik - bőven elég volt, ezért az ahhoz elegendő mennyiségeket is leírom - természetesen akkor csak két megfelelő méretű lapot kell sütni a leveles tésztából, a többiből pedig készíthetünk valami mást.
Egy fazékban főzzünk kb 10 percig 20 dkg kristálycukorból és 1,5 dl vízből cukorszirupot. Öt vanília pudingport (eredetileg ez 3 vanília és 2 citrom volt, de manapság nem lehet citrompudingot kapni) keverjünk össze fél dl vízzel, majd 10-12 percig főzzük össze a cukorsziruppal - folyamatosan kevergessük.
8 tojás fehérjét 20 dkg porcukorral verjünk fel kemény habbá és forgassuk bele a vaníliás krémbe, majd további 4-5 percig főzzük.
A kész krémet oszlassuk szét a leveles lapokon, majd helyezzük rájuk a felső lapokat és porcukrozzuk meg. A krémest néhány óra pihentetés után tálaljuk - ilyenkor már könnyen felvágható, mert megpuhult a leveles tészta.
A 8 szelet krémeshez én 1 csomag pudingport használtam és 2 tojás fehérjét. A cukorszirupot 4 dkg cukorból és 30 ml vízből főztem, a pudinghoz 10 ml vizet tettem, a tojásokhoz pedig szintén 4 dkg porcukrot - tehát végülis a tojásfehérjén kívül mindennek az ötödét számoltam.
Tökéletes desszert, szerintem nem érdemes kihagyni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése