2011. március 23., szerda

Könnyű tavaszi fogások

Tegnap - nem is olyan - hirtelen ötlettől vezérelve kicsit megnyirbáltam a metélőhagymát az erkélyen és egy igazán tavaszias menüt készítettem el.
Provanszi szűzérmék fokhagymás krutonon friss salátával: 
Kezdjük talán a krutonnal. Ez egy nagyon hangzatos nevű dolog, ami valójában csupán pirítós egy kis ízesítéssel. Én most az esztétikum kedvéért pogácsaszaggatóval kerek formákat szaggattam a kenyérből - a maradékból majd morzsa lesz panírozáshoz -, de egyszerű pirítóssal is dolgozhatunk. olvasszunk fel annyi margarint, amivel meg tudjuk kenni az előkészített kenyereket, tegyünk bele sót és zúzott fokhagymát, majd kenjük a kenyerekre és reszeljünk rájuk sajtot. Ezután a krutonokat magas hőmérsékleten süssük készre a sütőben - szépen barnuljon meg a sajt a tetejükön (grillezős sütők előnyben, de hagyományos gázsütőben is ugyanolyan jól meg lehet csinálni, csak kicsit lassabb).
A provanszi szűzérmékhez én vaddisznó vesepecsenyét használtam, de ugyanolyan jó lehet a ház sertés vagy akár a marhahús is. A húsból szép egyenletes szeleteket vágunk, beforgatjuk só, bors, paprika és provanszi fűszerkeverékbe (majoránna, rozmaring, kakukkfű). A befűszerezett húsokat kevés zsiradékon süssük ki.
A friss salátához felapróztam egy marék metélőhagymát, lereszeltem hozzá egy jókora darab sárgarépát és reszeltem hozzá sajtot.
Ha minden alkotóelem kész, a kruton tetejére tegyünk 1-2 szelet húst és halmozzunk rá salátát, utána pedig élvezzük a könnyű tavaszi ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése