2011. március 28., hétfő

Pácolt húscsíkok tésztával

Az ember sosem tölthet túl kevés időt a konyhában - különösen, ha gyerekei vannak -, ezért igyekszem úgy kitalálni a menüt, hogy lehetőleg minél kevesebb gonddal járjon. A pácolás jó módszer arra, hogy amikor van egy kis időnk, előre elkészítsük az ebéd vagy vacsora alapját, és a bepácolt húsra ráadásul jellemző, hogy intenzívebb íze mellett a sütési vagy főzési ideje is rövidebb, mint a frissen fűszerezetté.
Ez a fogás felcsíkozott (vaddisznó) combhúsból készült. A páchoz ketchupot, mustárt, babérlevelet, kakukkfüvet, sót, borsot, paprikát és majoránnát, valamint egy kis olajat használtam. A hús fél napot pácolódott, majd egyszerűen beletettem a szokásos hőálló edényembe egy adag tészta társaságában, felöntöttem vízzel, lefedtem és a sütőben készre sütöttem. Sok baj nem volt vele, viszont Ferike is két hatalmas tányérral megevett belőle. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése