2011. március 22., kedd

Húsos palacsinta

Azokat szeretném most főként meggyőzni, akik szentül vallják, hogy a palacsinta édes fogás. Kérem, ne vessék el azonnal a húsos palacsinta ötletét. Elég sok olyan ételt fogyasztunk, ami sósan és édesen is megállja a helyét, itt van például rögtön a túró - szándékosan nem a gyümölcsszószt említettem, mert tudom, hogy azt sokan nem ennék meg hússal, pedig az is lehet finom.
De most minden további mellébeszélés lássuk a húsos palacsintát. A húsos palacsinta eredetileg egy maradékelnyelő étel volt, amibe a megmaradt pörköltöt tették bele, hogy változatosabb legyen az étrend. Mivel én direkt ezt a fogást akartam elkészíteni, így nem volt maradék, hanem készítettem hozzá egy pörköltet, mégpedig darált húsból - ha maradék pörkölttel akarjuk tölteni a palacsintát, azt is célszerű lehet ledarálni, de ez ízlés kérdése. A palacsintatészta készítésénél hagyjuk ki a receptből a cukrot - nini, máris nem édes a palacsinta. A palacsintát mindenki készítse a saját, jól bevált receptjéből, de azért leírom a miénket is.
Palacsinta: 2 tojás, 8 púpozott ek liszt, 1 tk cukor (sós palacsintánál hagyjuk ki), csipetnyi só (ez sós palacsintánál lehet kicsit több), negyed liter szóda (szénsavas ásványvíz), negyed liter tej. Ebből a mennyiségből a palacsintasütő mérete és a sütés vastagsága függvényében 12-16 palacsinta jön ki.
Az általam készített húsos palacsinta a következőképpen készül:
























 A betöltött palacsintákat én panírozni szoktam, de egyszerűen tejföllel leöntve, sütőben megpirítva is finomak - csak panírozva ropogósabb és táplálóbb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése