2011. január 30., vasárnap

Hétvégi menü

Néha el kell döntenünk, hogy mi a jobb, egyszerre nekiállni és elkészíteni a teljes hétvégi menüt, vagy kisebb-nagyobb megszakításokkal egész hétvégén a konyhában forgolódni. Én inkább feláldozom a szombat délelőttöt, hogy aztán a hétvége maradék részét a családommal tölthessem. Természetesen ilyenkor is vannak olyan ételek, amikhez helyben is kell ezt-azt elkészíteni, de ez már közel sem olyan sok idő, mintha az egésszel akkor kellene foglalkozni. A tegnap délelőttöm kissé zsúfoltra sikerült, viszont így most van időm összeszedni a reggeli kakaó mellett, hogy mit is készítettem, amíg a család többi tagja pihen, hiszen nem kell kapkodni, hogy legyen ebéd.
 
A karfiolleves esete
Jozsó péntek este hozott egy óriási karfiolt - mivel darabra adták, így célszerűen kiválasztotta a legnagyobb példányt, ami végülis akkorának bizonyult, hogy nem is főztem meg az egészet. Mivel imádom a karfiol ízét, így nem akartam túlságosan elnyomni mindenféle fűszerekkel. A levesbe gyakorlatilag csak sót és borsot tettem, a végén pedig behabartam. Ebben a formában akár fogyasztható is lett volna a dolog, viszont nekem gondolnom kell arra is, hogy Ferike mennyit fog belőle szétöntözni a kanálból, ezért végül krémleves lett a dologból - megjegyzem, ez nem kompromisszum vagy önfeláldozás, mivel mi kifejezetten szeretjük a krémlevest.
 
Fokhagymás tejben sült csirkemell krumplipürével
A csirkemell nem a kedvenc alapanyagom, mivel - például a combhoz képest - meglehetősen száraz, ezért csak olyan módokon szoktam felhasználni, amikor ellensúlyozni tudom ezt a tulajdonságát. A fokhagymás tejben sült hús ez a kategória. Elsőre lehet, hogy macerásnak tűnik a recept - másodszorra feltűnhet, hogy elég sok mosatlan edényt generál - de valójában nem kell megijedni tőle és igazi változatosságot jelenthet egy hétvégi menüben.
Elkészítés: A csirkemelleket felszeleteljük (nem klopfoljuk!) sózzuk, borsozzuk, fokhagymát karikázunk rájuk és beáztatjuk annyi tejbe, amennyi ellepi. Nyilván minél hosszabb ideig áll a hús a tejben, annál jobban átveszi a fokhagyma aromás ízét, de egy óra pácolás teljesen elég már. Ha letelt a pácolási idő - vagy vészesen közeleg az ebédidő - vegyük ki a csirkemell szeleteket a tejből, csöpögtessük le, forgassuk lisztbe és kevés olajon (vagy zsíron) pirítsuk meg egy-két perc alatt - nem kell készre sütni, csak kapjon egy kis színt. Ha minden szelet elkészült, tegyük bele egy sütőedénybe - én hőálló edénybe tettem, de lehet akár teflonbevonatú is -, öntjük vissza rá a pácolólevet (fokhagymás tej), fedjük le és tegyük be a sütőbe 200 fokra, ahol körülbelül 3/4 óra alatt készre fog sülni.
 
Gasztrotipp: szerintem ehhez az ételhez a krumplipüré passzol legjobban, de ha ünnepi ételnek készítjük, akkor tálalhatunk hozzá hercegnő burgonyát is.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése