2011. január 30., vasárnap

Pizza

Mindenki tudja a telefonos főzésnél csak az internetes főzés a kényelmesebb, és mivel mi az ország egyik legnagyobb városában élünk, számtalan lehetőségünk van a pizzarendelésre. Most azt próbálom megmutatni, miért is nem éri meg rendelni a pizzát, amikor ugyanannyi idő alatt  (pizzakiszállítás kb. 1 óra)otthon is elkészül és valóban az kerül rá, amit enni akarunk - sőt, még árban is jobban járunk.

Pizzatészta:
40 dkg liszt
1 dl olaj
1 cs instant élesztő
1 tk cukor
1 tk só
kb. 2,5-3 dl langyos víz
A hozzávalókból egynemű tésztát dagasztunk - a vizet folyamatosan adjuk hozzá, hogy megfelelő állagú legyen a tészta - és letakarva 40 percre meleg helyre tesszük, hogy megkeljen.

Pizzaszósz:
1 nagy (150 g-os) sűrített paradicsom konzerv vagy házi paradicsomlé
3 gerezd fokhagyma
1 fej hagyma
1 ek zsír
só, bors, paprika, oregano, bazsalikom, kakukkfű
A hagymát felkockázzuk és a zsíron üvegesre pirítjuk. Ezután hozzáadjuk a paradicsomot (ha sűrített paradicsommal dolgozunk, célszerű vízzel hígítani), fűszerezzük, beletesszük a felaprózott fokhagymát és ízlés szerinti sűrűségűre főzzük. (Ez kb. 10 perc és célszerű megcsinálni, amíg kel a tészta - én tegnap az ebéd elkészítése közben összedobtam, amíg épp nem tudtam mást csinálni, de figyelni kellett, nehogy valami odaégjen.)

házi pizza
Pizzafeltét: amit éppen szeretnénk, csak a sajtot ne hagyjuk le róla. Én tegnap egyszerűen házi kolbászt daraboltam rá, de készítettem már egyszerű paradicsomszószos-sajtos pizzát is.

A 40 perc kelesztés után a pizzatésztát terítsük ki egy 30x40 centis lisztezett tepsibe, tegyük rá a feltétet és 10 perc alatt süssük készre 200 fokos sütőben.

Fontos: figyeljünk rá, hogy a gyerek ne tekerje le a sütő hőfokát, különben azon vehetjük észre magunkat, hogy a pizza még fél óra múlva sincs készen (személyes tapasztalat).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése