2011. február 4., péntek

Bruschetta

A bruschetta eredetileg egy olasz szendvics, amin friss paradicsom és mozzarella sajt van - illetve tájegységenként még egyéb feltétek, mint a sonka vagy az olíva bogyó.
Ezt az egyszerű receptet gondoltam én újra, tekintve, hogy sikerült készítenem egy adag mozzarellát, illetve bagettet is sütöttem, így a kettőt összehozva készült el az új, nemzetközi grillezett szendvicsem, ami egyébként nem csak reggelire kiváló, hanem gyors éhségelűzőnek bármikor.
A friss paradicsom helyett egy speciálisan erre a célra készült paradicsomszószt használtam, amibe a Katától karácsonyra kapott bruschetta fűszerkeveréket tettem Mivel ez a fűszer Hollandiából érkezett, nem tudom, hogy megtalálható-e a magyar boltokban, viszont az összetevőit könnyen be lehet szerezni. Kell hozzá fokhagyma, bazsalikom, oregano, só és bors. A fűszerben még szárított paradicsom is van, de mivel úgyis paradicsomszószba tesszük, ez nem annyira lényeges.
A szendvicsre készülő szószhoz tehát főzzük össze a fűszereket sűrített paradicsommal vagy házi paradicsomlével, amíg ki nem alakul a kívánt sűrűség (ez ízlés kérdése, de ne legyen túl folyós, mert akkor nem tudjuk rákenni a kenyérre.)
Az elkészült paradicsomszósszal kenjünk meg néhány szelet bagettet, szeleteljünk rá sonkát, karikázzunk rá mozzarellát és néhány percig grillezzük. A grillezés történhet sütőben vagy mikróban is.

Gasztrotipp: a paradicsomszószt elkészíthetjük előző este, így még gyorsabban készülhet el a reggeli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése