2011. február 8., kedd

Zöldbabfőzelék csirkepörkölttel

Az egyik legfontosabb szempont a kisgyerekek étkeztetésénél, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék, húsok és tejtermékek fogyasztásában. Különösen nehéz feladat mindezt úgy kivitelezni, hogy kellő változatossággal készítsük el az ételeket, mivel az elkészítés módja is befolyásolhatja, hogy a gyerek egyáltalán hajlandó-e megenni.
A zöldbabfőzelék nálunk sokáig tiltólistán volt, mivel Ferike nem tudta megrágni a zöldbabot - és amit nem tud megrágni, azt kiköpi és többet nem próbálkozik vele. Hiába főztem tovább, valahogy a zöldbabbal nem volt szerencsénk. Aztán úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt a zöldbabfőzeléknek, de ezúttal egészen apró - fél cm-es - darabokra vágtam a ceruzababot. 
A főzelék egyszerűen készült. A felaprózott ceruzababot odatettem főni sós vízbe és tettem mellé egy babérlevelet. Amikor a bab megfőtt, a babérlevelet kivettem és 1 ek lisztből és 2 ek tejfölből készített habarással behabartam.
A zöldbabfőzelék mellé ezúttal apróra vágott - maradék - csirkemellből, egy hagymával, sóval, borssal és paprikával tíz perc alatt összedobtam egy pörköltet. Összességében előkészületekkel, darabolással és főzéssel együtt a teljes menü készen volt (felső becsléssel) 20 perc alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése