2011. február 3., csütörtök

Variációk egy témára - citromos csirke

Tegnap együtt főztem Adrival. Ebben csak az az érdekesség, hogy valójában mindketten a saját konyhánkban főztünk, sőt, nem is egészen ugyanazt.
Az alapötlet az volt, hogy mind a ketten citromos csirkét fogunk készíteni petrezselymes krumplival. A receptet nem beszéltük meg, így mindketten kicsit máshogy álltunk hozzá, és a végeredmény is ugyanaz lett és mégis más.
Adri egy szakácskönyvben lévő receptet választott, amit aztán kicsit közelebb hozott a saját ízléséhez, így készült el ez a remekmű.
Citromos csirke (Adritól): 
Fejenként egy csirkemellet sózzunk be és áztassuk 1-2 órára citromos tejbe. A lecsöpögtetett csirkemelleket szeleteljük fel, klopfoljuk meg, csöpögtessünk rá citromlevet és kevés vajon pirítsuk meg.

Az én citromos csirkém saját ötlet alapján készült, így már az összetevőkben is eltérések mutatkoztak.
Citromos csirke (Csillától):
Fejenként egy csirkecombot feldarabolunk, sózunk, borsozunk, szerecsendiót reszelünk rá, hőálló edénybe tesszük és ráöntjük egy fél citrom levét (3 személyre készült, ha több a hús, több citromlé kell). A combokat 45 perc alatt a sütőben készre sütjük.
A köret mindkét esetben petrezselymes krumpli volt, de az elkészítésben itt is vannak kisebb eltérések. Adri fagyasztott petrezselyemzöldet használt, amit vajon fonnyasztott meg, míg én szárított petrezselyemlevéllel dolgoztam, amit étolajban készítettem el.
Az én menüm még kiegészült egy fokhagymás tejfölös szósszal is, amit tejföl, tej, fokhagyma és só hozzáadásával készítettem.
Összességében mindkét fogás finom, omlós és ínycsiklandozó lett. Mindkettőt ajánlom kipróbálásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése