2011. február 1., kedd

Zselés bonbon

Ez a desszert eredetileg szaloncukornak készült, egyszerű bonbonnak is kiváló, akár ajándékba is. 
Már évek óta kísérletezek azzal, hogyan lehetne zselés szaloncukrot készíteni. A zselé nem volt gond, azonban a csokibevonattal akadtak problémák - illetve először még a bonbon formából történő kicsalogatásával is. 
A zselé alapjául meggylekvárral ízesített, leturmixolt almakompótot használtam, de akár egyszerű gyümölcslével is dolgozhatunk. Az előkészített alaphoz a mennyiségének megfelelő étkezési zselatint kell keverni, aztán formákba kanalazva lehűteni.
Gasztrotipp: ha a zselé az adagolás közben megszilárdul, kis lángon újra fel tudjuk olvasztani.
Formának egyszerűen jégkockatartót használtam, mivel ez sokkal kisebb beruházás, mint egy bonbonforma. Először egyszerűen beletettem a folyékony zselét és lehűtöttem, de így nem sikerült tökéletes állapotban kivennem a bonbonokat. Ezután Jozsó javaslatára megpróbáltam folpackkal kibélelni a formát, ami végül használható ötletnek bizonyult.
Gasztrotipp: a teljes jégkockatartót célszerű egyetlen folpackcsíkkal kibélelni, így később könnyebben kiemelhetőek lesznek a bonbonok.
 A megdermedt zselék tetejét (ami ugye valójában az alja) olvasztott csokival kentem be.
A csokinál a már korábban említett olvasztási módszert használtam, azaz 40 másodpercig melegítettem mikrosütőben, aztán addig kavargattam, amíg az egész fel nem olvadt.
Gasztrotipp: a csokibevonó fényesebb lesz száradás után, ha egy kis étolajat keverünk bele.
 Amikor a csokoládétalp megszilárdult a zseléken (látszik a színén), óvatosan kiemeljük a formából a folpacknál fogva, majd a fóliát leválasztjuk a kész bonbonokról.
Gasztrotipp: nem kell megijedni, ha a csokitalp nem tapadt rá teljesen a zselére, hiszen majd a további bevonáskor mindenképpen összetapad a bonbon tetejére csorgatott csokoládéval.
A bevonáshoz a bonbonokat helyezzük sütőpapírra és a korábban már említett olvasztott csokival vonjuk be a tetejüket. Ha a csokoládé megszilárdult a bonbonokon, tetszés szerint csomagolhatjuk.
Gasztrotipp: egyszerre ne készítsünk túl nagy mennyiségű bevonócsokit, mert ugyan a megszilárdult csokoládé újra felolvasztható, de a többszöri olvasztástól romlik a minősége.

1 megjegyzés: