2011. február 7., hétfő

Ferike almás sütije

Ferike az utóbbi időben bojkottálja a gyümölcsevés, így kénytelen voltam cselhez folyamodni, hogy mégis belediktáljak egy kis almát.
Ez a sütemény a korábban már leírt linzertésztából készült. Különálló szilikon muffinformákat "béleltem" ki a tésztával és meggylekvárral összefőzött almakockákkal töltöttem meg.
Ebbe a kompótba nem kell külön cukor. A meghámozott és felkockázott almához meggylekvárt adunk - egy kis almához egy evőkanálnyit -, ráöntünk egy kis vizet, hogy le ne égjen, és néhány perc alatt összefőzzük. Nem kell szétfőzni az almát, csak éppen színezze meg a lekvár.
A kibélelt muffinformákat tegyük bele szufléformákba vagy muffinsütőbe - én azért a szufléformát választottam, mert csak néhány darabot készítettem -, majd töltsük be a kompóttal.
Amikor a kosárkákat betöltöttük, egy kerek linzerlappal fedjük le, szurkáljuk meg a tetejét, hogy ne repedjen be sütés közben, és 160 fokos sütőben süssük addig, amíg a képen látható aranybarna színt el nem éri.
A sütőből kivéve ne akarjuk azonnal kifordítani a formából a süteményt, várjunk egy keveset, hogy hűljön, akkor könnyedén kivehető lesz. Ha kiborítottuk a formából, a szilikon forma már könnyedén leszedhető a sütiről.
Béleljük ki a szilikon formákat tésztával és helyezzük bele szufléformákba

Töltsük meg a kosárkákat kompóttal

Fedjük le a sütiket tésztával, lyukasszuk ki több helyen a tetejüket és süssük készre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése