2011. február 9., szerda

Variációk egy témára - citromos álom

Úgy tűnik, mi Adrival mindig a citromos recepteknél "találkozunk". Ez a "sütemény" most egyértelműen az ő ötlete volt, én csak átdolgoztam.
Citromos álom (Adritól): 
Egy citrom levét fél citrom reszelt héját keverjünk el 10 evőkanál porcukorral, majd adjuk hozzá 3 dl tejszín és fél ek porcukor felvert habját és egy nagy pohár (450g-os) tejfölt.
Kerek babapiskótával felváltva rétegezzük a krémet egy tálba - egy réteg krém, egy réteg piskóta -, amíg el nem fogy (kb 250 g babapiskóta szükséges ennyi krémhez).
Ha elfogyott a krém és a piskóta olvasztott csokoládéval csorgassuk meg a tetejét és hagyjuk állni kb negyedórát, hogy a piskóta megpuhuljon.
Az eredmény önmagáért beszél.






Minden elismerésem ezért a desszertért. Egyszerű, gyors és finom, nekem viszont kicsit túl édes, úgyhogy én átdolgoztam, hogy a mi ízvilágunknak is megfeleljen.

Citromos pohárkrém (Csillától):
Egy fél citrom levéhez és héjához adjunk hozzá 5 ek porcukrot és 2 kis pohár natúr joghurtot.
A krémet kerek babapiskótákkal rétegezzük poharakban az előző receptben írtak szerint, majd csorgassunk rá olvasztott csokoládét és pihentessük negyedórát, hogy a piskóta megpuhuljon.

 

Ez a verzió kicsit kevésbé tömény, mint a másik, habár szerintem az is egy jó kis desszert. Az elkészítés legnehezebb része itt a negyedóra puhulási idő türelmes kivárása...

Gasztrotipp: mivel ez a pohárkrém nagyon hasonlít egy citromos tiramisuhoz, úgy gondolom, hogy mascarponekrémmel is elkészíthető, ami - ha lehet - még jobban megkönnyíti a dolgunkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése