2011. február 15., kedd

Majoránnás rizstallérok

Ez a fogás hirtelen felindulásból készült, mivel egyszerűen nem volt ötletem, hogy mit főzzek.
Az alapötletet végül a japán rizsgombóc adta, amit kicsit más fűszerezéssel készítettem el és végül bepaníroztam.

Majoránnás rizstallérok:  
Fejenként 100 g riszt (az Uncle Ben's kiadagolt rizskészítményei szerint egy főre 125 g rizst kell számolni, de ez panírozva van, ezért kevesebbet számoltam, de be kell valljam, én szemre szoktam főzni a rizst) sós vízben főzzünk meg - valójában majdnem szét kell főzni, hogy majd összeálljon.
A megfőzött rizst szűrjük le és fűszerezzük sóval, borssal és majoránnával, majd egy evőkanál segítségével nyomkodjuk szét a rizsszemeket (pépesítsük).
Ha egy kicsit kihűlt a rizsmassza, formáljunk belőle tallérokat és bepanírozva süssük ki zsírban vagy olajban. Én egy evőkanálnyi rizst használtam egy tallérhoz.
A majoránnás rizstallérokat fokhagymás tejfölös szósszal tálaljuk.

Gasztrotipp: ez a fogás önállóan is megállja a helyét, de akár köretként is szolgálhat valamilyen húsételhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése